Citytrip Antwerpen

by Dyonne

Het is alweer eventjes geleden, maar in het weekend van 25 en 26 februari ben ik samen met mijn vriend een weekend naar Antwerpen geweest. We hadden onze reis geboekt via TravelBird. Ik heb een grote passie voor citytrips en reizen, daarom wilde ik hier graag een blog over schrijven.

In deze blog kun je alles lezen over de hotspots van Antwerpen en wat wij hebben gedaan. In Antwerpen en omgeving zijn heel veel leuke dingen te beleven. Om alles te kunnen zien, heb je een weekend echt wel nodig.

VRIJDAG 24 FEBRUARI

Nadat we hadden ingecheckt in ons hotel De Keyser Hotel, gingen we op onze hotelkamer bekijken wat we allemaal wilden zien. Het hotel waar wij zaten, lag op een ideale locatie: pal naast het centrale station van Antwerpen en midden in de binnenstad. Bovendien zaten wij op de bovenste verdieping, dus we hadden goed uitzicht over de stad.

Het begon al laat te worden, dus we besloten op zoek te gaan naar een leuk en snel restaurant in de buurt. We wilden niet te lang op ons eten wachten, want we hadden erge trek na het reizen. Toen we buiten een rondje gingen lopen om de stad te verkennen, kwamen we de Pizza Hut tegen. Dit vind ik zelf een heel lekker en ook gezellig restaurant. Ik heb hier al een keer eerder gegeten en ik had er goede ervaringen mee. Daarnaast maakt dit restaurant sinds november 2016 een comeback in Nederland.

Nadat we onze heerlijke maaltijd op hadden, gingen we verder met onze verkenningstocht door Antwerpen. We kwamen uit in de winkelstraat en besloten hier de volgende dag heen te gaan. Mijn vriend wilde graag met de metro, dus zijn we met de metro teruggegaan naar ons hotel. Voordat we met de metro konden gaan, moesten we eerst een Lijnkaart aanschaffen. Wij hadden een driedagenpas gekocht, zodat we drie dagen met de tram, metro en bus door de stad konden reizen.

ZATERDAG 25 FEBRUARI

Deze dag begonnen we met een overheerlijk ontbijt in het hotel. Na het ontbijt gingen we de winkelstraat in om een ochtend en middag te shoppen. In Antwerpen zijn de meest geweldige winkels ooit in een lange straat bij elkaar: Antwerpen Meir Shoppingstreet. Denk aan winkels als Levi’s, Urban Outfitters, Zara en Zara Home. Ik vind het altijd heel erg leuk om een kijkje te nemen bij alternatieve winkels, omdat je deze winkels niet overal kunt vinden. Ik heb een supertof shirtje gekocht bij Levi’s met 10% studentenkorting. Ik wist niet dat je bij Levi’s studentenkorting kon krijgen, dus dit was een hele leuke verrassing. Bovendien heb ik een haarmasker (Roots) bij Lush gekocht. Dit haarmasker heb ik vaker gebruikt en ik ben er erg blij mee, omdat het mijn dunne haar van al het kleuren weer energie geeft en het mijn haarwortels versterkt.

Toen we klaar waren met winkelen, kwamen we op het idee om de toerist uit te hangen in het centrum van Antwerpen. Hoewel ik al vaker in Antwerpen ben geweest, heb ik nog nooit de leuke en bijzondere plekjes opgezocht. We bezochten de Grote Markt, de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal en het kasteel aan de Schelde: Het Steen.

Nadat we enkele foto’s bij deze toeristische attracties hadden genomen, besloten we ergens wat te eten om onze honger te stillen. We waren eigenlijk op zoek naar een leuk lunchrestaurantje, maar overal was het erg vol. We kwamen langs het restaurantje Moochie waar ze frozen yoghurt en american pancakes verkochten. Het leek ons erg leuk om dit te proberen. Ik had een frozen yoghurt met banaan, bosbessen, cruesli rozijnen en frambozen. Wout had een frozen yoghurt met nutella, banaan, cruesli chocolade en studentenhaver. Je kunt dit ook heel makkelijk zelf maken. Ik was ook erg verliefd op hoe het er vanbinnen uit zag met de foto’s aan de wand. Zie hieronder onze smakelijke foto’s.

Onze dag zat er alweer bijna op en we besloten naar ons hotel te gaan. Wout was erg moe en heeft nog eventjes een powernap genomen. We hadden voor het avondeten gereserveerd bij de Burgerij op het Eilandje in Antwerpen. We zijn hier met de bus heengegaan en hebben hier heerlijke burgers gegeten.

We konden het etentje bij De Burgerij goed combineren met een bezoek aan het MAS waar je op het panoramaterras op de tiende verdieping een 360 graden uitzicht over de stad hebt. Het was al donker, dus we kregen een prachtig uitzicht met lichtjes over de gehele stad. Zeker heel romantisch en een toffe ervaring. Nadat we het uitzicht hadden bekeken, gingen we weer terug naar ons hotel om te chillen en bij te komen van deze leuke dag.

Uitzicht vanaf het MAS

ZONDAG 26 FEBRUARI

Ook voor deze zonnige zondag hadden we heel wat leuks op de planning staan. Nadat we hadden ontbeten, gingen we naar de Vogeltjesmarkt. Deze markt is heel uniek in Antwerpen, omdat er ook dieren worden verkocht. Vandaar de naam Vogeltjesmarkt ofcourse. We kregen deze markt als tip van een kennis, dus we waren op de zondagmorgen al vroeg aanwezig. Het was alleen niet wat we ervan hadden verwacht, want er waren helemaal geen dieren op dat moment. Helaas pindakaas.

Nadat we rondjes hadden gelopen op de Vogeltjesmarkt, gingen we naar ZOO Antwerpen. Dit keer konden we wel echt dieren kijken, YES! De dierentuin is een echte stadsdierentuin en daardoor erg klein. Prima voor een ochtend of middag. Helaas waren op het moment van ons bezoek wel een aantal verblijven gesloten vanwege de vogelgriep en vanwege verbouwing. Gelukkig hebben wij al met al een hele gezellig middag in de dierentuin gehad.

Het was vroeg in de middag, dus we haalden nog een koffie bij Starbucks. Daarna was het toch echt tijd om te vertrekken en zat de citytrip naar Antwerpen er alweer op. De tijd is ontzettend snel gegaan, maar we hebben zeker erg genoten! Ik raad deze stad absoluut aan voor een lekker weekendje weg. Antwerpen is leuk als je van winkelen, maar ook van een beetje cultuur snuiven houdt.